Pályázatot írtak ki az 5-ös metróra
A most meghirdetett szakasz 100 milliárdból lenne kihozható.
Megvalósíthatósági tanulmányt várnak a legelső, néhány megállónyi szakaszra, írja a Blikk. De a valóságban csak annyi történne, hogy a csepeli HÉV-et hoznák be a Kálvin térig, a metró jelleget a föld alatti vonal hozná.
Az egyes tervekben gyorsvasútnak hívott közlekedési eszköz érintené a csepeli szigetcsúcsot, a Nemzeti Színház környékét és a Kálvin térnél át lehetne szállni róla a 3-as és a 4-es metróra.
Később tovább mehetne az Astoria felé, onnan szelné tovább a várost, megállna a Liszt Ferenc térnél, a Nyugatinál vagy a Lehel térnél a Szent István park érintésével a Margitszigeten, majd utána csatlakozna be a Békásmegyeri HÉV-be.
A most meghirdetett szakasz 100 milliárdból lenne kihozható.
Hatvanéves elmaradást lehet behozni a csepeli HÉV föld alá vitelével. A teljes 5-ös metróról egyelőre korai beszélni, annyira drága és hosszas beruházás, de ha épül valami Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt érdemes úgy csinálni, hogy később, ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak, mondta a lapnak Dorner Lajos, a VEKE elnöke.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott:
A megvalósíthatósági tanulmány többféle lehetséges üzemmódi és nyomvonalváltozatot vizsgál. Arról szól majd, hogy miként lehet a budapesti hálózatba integrálni a csepeli és a ráckevei HÉV-et. Hogy mindez mennyibe kerülhet, az is a tanulmányból derül majd ki. Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdődhet el.
További ingatlan hírek