Na várjunk, akkor most nyáron két híd lesz lezárva egyszerre Budapesten?
Röviden: nem. És a Szabadság hídra se tervezzen nyolc pikniknél többet!
Szerdán a Fővárosi Közgyűlés támogatta a civil kezdeményezést, hogy idén nyáron is autómentes legyen a Szabadság híd. Tavaly a Bartók Béla út felújítása miatt zárták le a hidat, a budapestiek pedig kifejezetten belejöttek, hogy egész nyáron ki lehetett rá ülni. Annyira, hogy
a mai közgyűlés után többen már készpénznek vették, hogy a gyalogosoké lesz minden hétvége.
Tarlós István főpolgármester tényleg támogatja a javaslatot, mi is megírtuk, hogy a hidat a nyári hétvégékre lezárhatják, de nem árt tisztázni, mit tudunk eddig, és mi az, ami bizonytalan.
Már biztos, hogy lezárják a Szabadság hidat a nyári hétvégékre? Nem. Egyelőre a közgyűlésen csak annyi hangzott el, hogy támogatják az ötletet, de végleges döntés nem született. Tarlós annyit fűzött a javaslathoz, hogy “ha egyszer valaki felmászik a turulhoz, az egész akció le van fújva!” Hogy pontosan mikor és hogyan zajlik majd a lezárás, és egyáltalán megvalósul-e az újabb hídfoglalás, az a júniusi közgyűlésen dől majd el. Pontos időpont még nincs.
Egyik hétvégén sem mehetek majd át autóval a hídon? Júniusig az se biztos, hogy valóban átengedik-e a gyalogosoknak és a bicikliseknek a Szabadság hidat, de ha így lesz, csak az iskolai tanév után lehet szó a javaslat megvalósításáról. Hivatalosan a nyári szünet előtti utolsó tanítási nap június 15-ére, egy csütörtöki napra esik, csak utána zárhatják le ideiglenesen a Szabadság hidat. Tarlós István az MTI híre alapján azt is hangsúlyozta a közgyűlésen, hogy a lezárás nem eshet egybe a Budapesten rendezett vizes vb-vel, amit július 14. és 30. között rendeznek meg, valamint augusztus 20. után is áthaladhat az autós-, és villamosforgalom a hídon.
Ha kiszámoljuk, összesen nyolc hétvégéről van szó.
Ha autók nem haladhatnak át a Szabadság hídon, akkor a villamos sem fog járni? Júniusban dől el minden részlet, de az MTI úgy fogalmazott, hogy a gépjármű-, és villamosforgalom elől zárják le a hidat. Mivel a közgyűlés később határoz majd, egyelőre nem kaptunk a BKK-tól arra vonatkozó választ, hogy megoldják-e a pótlást, vagy csak a 4-es metróval helyettesítik a kimaradó járatokat. És az is kérdéses, hogy a villamosforgalom leállítása milyen költségekkel jár, ha a 47-49-es villamos kimarad, áramtalanítani kell az érintett szakaszt. A Közlekedő Tömeg blog egyébként már jelezte is, szerintük nagyon rossz ötlet lenne, ha a villamosok sem mennének át a hídon.
De nyáron a Lánchidat is lezárják évekre, nem? Nem. Attól nem kell tartani, hogy a főváros azzal hergeli az autósokat, hogy nyáron két hidat is lezárnak. Kérdésünkre a Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatóságának sajtóreferense, Kertész Péter elmondta, hogy a Fővárosi Közgyűlés február 22-én vetette fel a Lánchíd és a Váralagút felújítására vonatkozó beruházást a 2017. évi fővárosi költségvetésbe, a megvalósításról pedig április 5-én döntöttek. Ekkor merült fel a sajtóban egy június eleji időpont. Ez viszont nem azt jelenti, hogy június 1-jén zárják le a hidat két és fél évre. Nem a tényleges munkavégzés kezdődik nyáron, hanem a közbeszerzési eljárás megindítása, vagyis még nincs kivitelezője a projektnek. Hogy ennek mikor lesz eredménye, azt senki se tudja megmondani, elhúzódhat őszig vagy még tovább is.
Forrás: hir24.hu
További ingatlan hírek