Hogyan hirdessük meg az ingatlanunkat?

Hogyan hirdessük meg az ingatlanunkat?

Ha követjük az ingatlanhirdetések „evolúcióját”, akkor egy alig több mint 10 éves időtávon hatalmas változást, és komoly minőségi fejlődést tapasztalhatunk.

Az előző évtized elején az ingatlanközvetítők könnyen tudtak érvényesülni egy 20 szavas expressz újsághirdetéssel – amely a 30 év működés után mára megszűnt -, mely a legolcsóbbnak számított, és melybe összefüggő mondatok helyett sokan csak csalogató jelzőket tettek egymás után, illetve ebben az időszakban kifejezetten eredményesek voltak a közterületi ragasztott cetlik. Ezeket a primitív hirdetési formákat mára már teljesen felváltotta az internetes hirdetés, és a vevők részéről elvárásnak számít, hogy egy ingatlanokhoz minél több jó minőségű fénykép, alaprajz, és az ingatlant helyesen bemutató szöveg is tartozzon. Tekintettel arra, hogy egyes kategóriákban földrajzi vagy méret értelemben sok száz hasonló ingatlan versenyez egymással a komolyabb hirdetési weboldalakon, ezért eredményesen csak azok a hirdetések tudnak szerepelni, ahol a vevő kellő vizuális információt és tárgy információt kap, ezért ma a sikeres hirdetés készítés az ingatlanközvetítői munka egyik kulcs eleme az aktív munkavégzés, és a helyes kommunikáció mellett.
Az ingatlanközvetítők általában ismerik a sikeres hirdetés összeállításának a titkait, ezért ezzel eredményesebbek tudnak lenni a magánszemélyek által feladott hirdetéseknél, de nem szabad azt sem elfelejteni, hogy az ingatlanközvetítők nagy költségű hirdetési csomagokat vásárolnak a hirdetési oldalak üzemeltetőitől, melynek része, hogy az ingatlanközvetítői hirdetések irányított módon eredményesebben szerepelnek a magánhirdetéseknél. Ezen okok miatt bár sokan gondolják azt, hogy könnyedén eladják az ingatlanukat saját magunk az ingyenes hirdetési oldalakon, de ez általában eredménytelen, vagy kifejezetten hosszú folyamat.
Az ingatlanhirdetések sikeressége szempontjából a fényképek minősége, és azok kompozíciója döntő fontosságú. Egy jó fényképsorozat lerövidítheti az ingatlan értékesítési idejét, és növelheti az értékesítési árat, annak köszönhetően szélesebb vevői kört tud érdeklődésre bírni, mely szélesebb körből jobb ajánlatok érkezhetnek. Az ezzel kapcsolatos tudást lakásfelkészítésnek nevezik, amit az ingatlanközvetítők egy része ösztönösen tud, de több cégnél mint a Balla Ingatlanirodánál erre belső képzések is vannak. Fontos megjegyezni, hogy a lakásfelkészítéssel foglalkozó kolléga nem többnek akarja láttatni a lakást, és ezzel nem át akarja verni a vevőket, hanem a lakás adottságait próbálja előnyösen bemutatni, hogy a lakás jobban tudjon érvényesülni a bemutatás során.
Ha ugyan ezt a kérdést más oldalról nézzük, akkor azt kell hogy tapasztaljuk, hogy amennyiben az ingatlan fényképei egy koszos, sötét, bútorokkal tele zsúfolt, rendetlen lakást ábrázolnak, akkor erre sokkal kevesebb az érdeklődő, és aki megnézi az ingatlant még a lépcsőházba sem lép be, de már komoly alkut remél, vagyis ezért a szakszerűtlen hirdetés kárt okoz.
A hirdetés szövege is meghatározó a sikeresség szempontjából, de ennek a megszerkesztésére, részletességére, hosszúságára nincsenek egyértelmű szabályok, mivel minden vevő más és más, és mindenkinek más az információigénye.



További ingatlan hírek

Eladná ingatlanát?

Teljesen megértjük, hiszen az ingatlaneladás egy komoly döntés. Kérjen visszahívást, és mi kötöttségektől mentesen tájékoztatjuk Önt a legkedvezőbb lehetőségekről. Hozzáértő ingatlan tanácsadó kollégáink készséggel állnak rendelkezésére bármilyen kérdés kapcsán.

Kérem az ingyenes tanácsadást!

Ingatlan hírek

Ahol találkozhat velünk