15 percet spórolunk a 4-es metróval
Átszervezni készül a felszíni közlekedés járatait a Budapesti Közlekedési Központ a 4-es metró tavaszi átadása miatt. Azt mondják, számos vonalon kiváltja majd a metró a felszín feletti járatokat. Egyes vonalakat összevonnának, másokat meghosszabbítanának. A 7-es busz marad, csak ritkábban jár majd, megszűnik viszont a 7E, és a 107E jelű járat. A BKK azt mondja, olyan átalakítást akarnak, ami a 4-es metró használatára ösztönöz. Azt ígérik, a Kelenföld-Keleti pályaudvar táv 15-18 percbe telik majd.
Az elmúlt évtized egyik legnagyobb felszíni forgalomátszervezését hajtják végre a 4-es metró beüzemelésével. Ez közvetlenül tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolivonalon jelent hálózati vagy nagymértékű menetrendváltozást.
A nyugati agglomerációból érkező autóbuszok döntő többsége a kelenföldi metróvégállomásig járhat majd. Budaörs felől a jelenlegihez képest kisebb kapacitással ugyan, de továbbra is közvetlen kapcsolatot biztosítanának a Móricz Zsigmond körtérre, és új járatot is indítanának 140-es számjelzéssel a Széll Kálmán térre.
A 49-es villamos a jelenleginél ritkábban közlekedik majd, mivel az a 4-es metróval nagyrészt azonos nyomvonalon halad. A 19-es és a 47-es villamosok ugyanakkor az eddiginél sűrűbben járnak majd.
A tervezett menetrendi változásokat a Budapest Portálon és a BKK honlapján részletesen, szöveges magyarázattal és térképeken is bemutatják.
További ingatlan hírek